جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت
صفحه اصلی    تماس با ما    جمعیت هلال احمر استان فارس   
  تاریخ  
  امور جوانان  
تاریخچه
کانون دانشجویی
کانون دانش آموزی
کانون طلاب
کانون روستایی
کانون آزاد
نهضت پیشاهنگی
غنچه های هلال
جشن ها مناسبت ها
  داوطلبان  
خانه هاي داوطلبي روستايي
جذب وسازماندهي داوطلبان
خدمات حمايتي
اهداي خون
كاروان سلامت
پروژه هاي داوطلبي
طرح فرشتگان رحمت
ويزيت رايگان
طرح هماي رحمت
فعاليت هاي آموزشي
جشن ها ومناسبت ها
پايگاه هاي داوطلبي مساجد
  آموزش  
دوره هاي در حال اجراء
اخبار و اطلاعيه هاي مربوطه
ليست نمرات فراگيران
اسامي مربيان آموزشي
نمودار جذب وپذيرش داوطلب ها
  سخنان ائمه اطهار  
  تاریخچه جوانان  

 

       
 
     در ایران در اولین اساسنامه جمعیت شیروخورشیدسرخ در سال ۱۳۱۳ (ه .ش) به مسئله جوانان اشاره و برای تشکیلات آن نظامنامه مخصوص در نظر گرفته شد. (فصل۳، ماده ۶۳ و ۶۴) سازمان جوانان جمعیت شیروخورشیدسرخ عملاً در آبان ماه سال ۱۳۲۶(ه.ش) بنا به درخواست جمعیت وقت و تصویب اساسنامه آن با همکاری وزارت فرهنگ و هنر (آموزش و پرورش) تأسیس شد.
         با توجه به گسترش فعالیت های مربوط به جوانان در سطح دانشگاه ها و تشکیل گروه های امدادی از جوانان داوطلب در سراسر کشور و عدم پیش بینی لازم در اساسنامه (مصوب سال ۱۳۲۶ ه ش) در خصوص نحوه جذب و به کارگیری این بخش فعال از جوانان این مهم موجب صلاح و تغییر اساسنامه در سالهای ۱۳۴۵ و ۱۳۴۶ گردید.
        به دنبال تجدید نظر در اساسنامه و به منظور گسترش فعالیت های جوانان عضو جمعیت، مرکزی با عنوان خانه جوانان در سال ۱۳۴۸ (ه ش) به عنوان مکمل فعالیت جمعیت در ارتباط با جوانان و زیر نظر سازمان جوانان شیروخورشید سابق تأسیس شد.
        اولین خانه جوانان در خرمشهر شروع به فعالیت نمود و تعداد این خانه ها در سال ۱۳۵۱ به ۱۰ واحد، در سال ۱۳۵۳ به ۱۳ واحد و در سال ۱۳۵۷ به ۲۰ واحد افزایش یافت که شامل شهرهای خرمشهر، آبادان، کرمانشاه، قم، همدان، مهاباد، شمیران،میانه، مراغه، رشت، تبریز، ارومیه، مرند، شبستر، بابل، ساری، بجنورد، سمنان، شاهرود و بوشهر بود.
         پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خانه های جوانان هلال احمر با وظایف مشخص و تهیه دستور العمل اجرایی که در تاریخ ۲ مرداد ماه ۱۳۶۰ به امضاء سرپرست جمعیت وقت هلال احمر و قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در جمعیت رسیده بود به کار خود ادامه دادند. در فروردین سال ۱۳۶۱ بنا به تصویب هیأت اجرایی جمعیت، خانه های جوانان به مراکز پرورش اسلامی تغییر نام یافت و از خرداد ماه سال ۱۳۶۱ بناب بر مصوبه دیگری از هیأت اجرایی جمعیت، مراکز پرورش اسلامی به سصورت مستقل تحت عنوان سرپرستی مراکز پرورش اسلامی جوانان هلال احمر به عنوان زیرکجموعه ای از معاونت خدمات اجتماعی به کار خود ادامه دادند.
        در سال ۱۳۷۳ با تصویب هیأت اجرایی سرپرستی اداره کل مراکز پرورش اسلامی جوانان از معاونت خدمات اجتماعی جدا شد و مستقلاً به سطح معاونت با عنوان معاونت فرهنگی ارتقاء یافت.
         در سال ۱۳۷۸ با تغییر تشکیلات جمعیت، معاونت فرهنگی و سازمان جوانان درهم ادغام شد و تحت عنوان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به فعالیت پرداخت. لازم به تذکر است که هر چند عنوان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر حفظ شده است ولی در تشکیلات جدید اعضا صرفاً منحصر به دانش آموزان نیستند و نوع تشکیلات و فعالیت ها نیز تغییر کرده است.
کلیه حقوق این سایت متعلق به جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت می باشد.©