جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت
صفحه اصلی    تماس با ما    جمعیت هلال احمر استان فارس   
  تاریخ  
  امور جوانان  
تاریخچه
کانون دانشجویی
کانون دانش آموزی
کانون طلاب
کانون روستایی
کانون آزاد
نهضت پیشاهنگی
غنچه های هلال
جشن ها مناسبت ها
  داوطلبان  
خانه هاي داوطلبي روستايي
جذب وسازماندهي داوطلبان
خدمات حمايتي
اهداي خون
كاروان سلامت
پروژه هاي داوطلبي
طرح فرشتگان رحمت
ويزيت رايگان
طرح هماي رحمت
فعاليت هاي آموزشي
جشن ها ومناسبت ها
پايگاه هاي داوطلبي مساجد
  آموزش  
دوره هاي در حال اجراء
اخبار و اطلاعيه هاي مربوطه
ليست نمرات فراگيران
اسامي مربيان آموزشي
نمودار جذب وپذيرش داوطلب ها
  سخنان ائمه اطهار  
  کانون دانش آموزی  

 

کانون های دانش آموزی
عضویت در سازمان جوانان:
سازمان جوانان جمعیت هلال احمر براساس بند۷ ازماده ۳ اساسنامه جمعیت مصوب مجلس محترم شورای اسلامی وهمچنین الزامات حوزه ماموریتی شماره ۴ از سند راهبردی برنامه پنج ساله جمعیت که به تصویب شورای عالی جمعیت هلال احمررسیده است وظیفه دارد  نسبت به توسعه مشارکت جوانان در فعالیت ها و تصمیم گیری های مربوط به آنها وافزایش کمی وکیفی وآماده سازی جوانان عضو درجهت ارایه خدمات امدادی وعالم المنفعه توسط آنها اهتمام و تلاش نماید.
در اجرای اهداف مورد اشاره به تعریف چهار راهبرد یا محور اساسی برنامه های سازمان با عناوین جذب جوانان، آماده سازی جوانان عضو، سازماندهی، بکارگیری و نگهداری اعضا اقدام گردیده است.
این سازمان در راستای ساماندهی فرصت ها و توانمندی های اعضا و داوطلبین جوان و بکارگیری مناسب آنان جهت ارایه خدمات امدادی و عام المنفعه به ایجاد هماهنگی و انسجام و تقسیم وظایف به منظور کارآمدی بیشتر اعضا و داوطلبان خود می پردازد.
علاقه مندان به عضویت در این سازمان پس از ثبت نام به دو دسته عضو و داوطلب تقسیم می گردند اعضا  موظف به پرداخت حق عضویت می باشند و پس از گذراندن دوره های آموزشی اولیه ساماندهی شده و داوطلبین که برای مشارکت در فعالیت ها اعلام آمادگی  نموده اند، پس از گذراندن دوره های آموزشی مقرر 
بر حسب علاقه و توانمندی در تیم بشردوستانه و یا تیم امدادی سازماندهی می گردند.
عضو این سازمان‌ در صورت تمایل می تواند علاوه بر پرداخت حق عضویت باحضور در یکی از تیم های بشردوستانه و یا تیم های امدادی به فعالیت بپردازد که در این صورت عضو داوطلب نامیده می شود.
محل فعالیت عضو در سازمان جوانان کانون نام دارد.
در سازمان جوانان کانون  به تشکلی اطلاق می گردد که با رعایت مقررات وضوابطی خاص درمراکز علمی، مدارس، دانشگاهها، مراکز امور جوانان و کارخانجات و کارگاه های تولیدی–
خدماتی و دیگرصنوف و مراکزی که از طریق سازمان جوانان اعلام خواهد شد تاسیس و بر اساس اهداف و وظایف سازمان به فعالیت  می پردازد.
هر کانون دارای سازماندهی امدادی و بشردوستانه درقالب تیم می باشد.
کانون دانش آموزی:
این کانون به منظور جذب وآماده سازی دانش آموزان علاقمند به انجام داوطلبانه خدمات امدادی و عام المنفعه براساس توافقنامه منعقد شده با وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان دانش آموزی در مدارس تحت پوشش (براساس سهمیه مورد توافق) ایجاد می گردد. دراین کانون ها با برنامه ریزی جهت ثبت نام وآموزش و سازماندهی دانش آموزان علاقمند ضمن فرهنگ سازی در زمینه انجام خدمات داوطلبانه و امدادی زمینه ای مناسب جهت شناخت عینی دانش آموزان با نوعدوستی و مصادیق آن به وجود می آید.
روش عضویت در کانون دانش آموزی:
۱- مراجعه دانش آموزان علاقه مند به مدارس تحت پوشش سازمان جوانان
۲- ثبت نام در مدارس زیر نظر مربی
۳- پرکردن فرم عضویت
۴- ارایه کپی شناسنامه و دو قطعه عکس و رضایت نامه والدین به مربی
۵- پرداخت حق عضویت
۶- حضور در دوره آموزش توجیهی در خصوص جمعیت هلال احمر
۷- دریافت کارت عضویت
* علاقمندان به عضویت در نهضت پیشاهنگان هلال احمر می توانند با مراجعه به مدارس تحت پوشش طرح پس از اعلام آمادگی وگذراندن آزمون ورودی (کتبی – عملی) در این طرح شرکت نمایند.
سازماندهی:
در اجرای راهبرد سوم سازمان جوانان (سازماندهی اعضا) و به منظور ساماندهی فرصت ها و توانمندی های اعضا و داوطلبین جوان و به کارگیری مناسب آنان، این اعضا در تیم های امدادی و عام المنفعه سازماندهی می گردند.
این سازماندهی با دو هدف ذیل صورت می پذیرد.
۱ – استفاده بهینه از فرصت ها و توانمندی های اعضا و داوطلبان جهت ارایه خدمات امدادی وعام المنفعه
۲- ایجاد هماهنگی، انسجام 
و تقسیم وظایف به منظور کارآمدی بیشتر اعضا و داوطلبان
این سازمان به منظور ساماندهی اعضا و سازماندهی داوطلبان خود نظام و ساختاری طراحی نموده است که این ساختار شامل عضو و داوطلب، گروه، تیم وکانون می باشد.

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت می باشد.©