جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت
صفحه اصلی    تماس با ما    جمعیت هلال احمر استان فارس   
  تاریخ  
  امور جوانان  
تاریخچه
کانون دانشجویی
کانون دانش آموزی
کانون طلاب
کانون روستایی
کانون آزاد
نهضت پیشاهنگی
غنچه های هلال
جشن ها مناسبت ها
  داوطلبان  
خانه هاي داوطلبي روستايي
جذب وسازماندهي داوطلبان
خدمات حمايتي
اهداي خون
كاروان سلامت
پروژه هاي داوطلبي
طرح فرشتگان رحمت
ويزيت رايگان
طرح هماي رحمت
فعاليت هاي آموزشي
جشن ها ومناسبت ها
پايگاه هاي داوطلبي مساجد
  آموزش  
دوره هاي در حال اجراء
اخبار و اطلاعيه هاي مربوطه
ليست نمرات فراگيران
اسامي مربيان آموزشي
نمودار جذب وپذيرش داوطلب ها
  سخنان ائمه اطهار  
  غنچه های هلال  

 

پیش دبستانی ها
مهمترین مرحله زندگی هر فرد با توجه به شکل گیری شخصیت او، دوران کودکی و قبل از سنین هفت سالگی است، لذا برای ساختن جامعه ای سالم و منطبق با اهداف عالیه باید از همان آغاز نسبت به برنامه ریزی دقیق برای ساختن نسلی مومن، نیکوکار و صادق اقدام نمود.
در همین راستا یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین طرح ها و فعالیت های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر طرح تاسیس کانون غنچه های هلال است.
شاید ارتباط بین این رده سنی و سازمان جوانان در برخی از اذهان ایجاد سوال و ابهام نماید. لذا بیان استراتژی و سیاست کلی سازمان از ایجاد این کانونها ضروری می نماید.
تاکنون سازمان جوانان در مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و دیگر کانون های خود، با جوانانی روبرو و مواجه بوده که مهمترین سرمایه اجتماعی و سهامداران اصلی عرصه مشارکت در ترویج فرهنگ نیکوکاری و روحیه بشردوستی محسوب می گردند. شخصیت اصلی این جوانان سالها قبل شکل گرفته است لذا همین امر کار را برای برنامه ریزی و پاسخگویی توقعات سازمانی آنان علیرغم وجود فطرت پاک جوانی و انگیزه فعالیت داوطلبانه سخت می نماید.
شعار ”کودکان امروز – جوانان فردا“ بازگو کننده سیاست سازمان در دیدگاه کلان و ترسیم کننده چشم انداز ”کاشت، داشت و برداشت“ از انجام این فعالیت است.
از این رو سازمان با اقدام به تشکیل کانون غنچه های هلال در مهدهای کودک سراسر کشور گام بنیادین و نوینی را در جهت رشد و شکوفایی جوانان فردا و آینده سازان کشور برداشته است.
روزهای آغازین حرکت در این مسیر، با مطالعه و بررسی طرح‌های مشابه و تحقیق و تفحص در زمینه کودکان آغاز گردید. تجربه کشورهایی همچون ژاپن، کانادا، سوریه و… در ابعاد بین‌المللی و وجود طرح‌های داخلی همچون طرح پیشاهنگی سابق و یا طرح «کشافه‌المهدی» در حزب‌اله لبنان این باور را که تربیت نسل جوان، متعهد و مؤمن در قالب امدادگران متخصص و نوعدوست نیاز به برنامه‌ریزی منسجم و کامل از سنین کودکی و نونهالی دارد را تقویت نمود.
لذا ملزومات طرحی جامع، براساس خواست و نیاز جامعه هدف بررسی وپیش بینی گردید. روانشناسان، جامعه‌شناسان، اساتید دانشگاه ها، گروه‌های فعال در امر کودک، مدیران و مربیان با تجربه ی مهدکودک‌ها، کارشناسان سازمان بهزیستی، مسئولین و مدیران مرتبط با امر کودک و مهدهای کودک و … طیف عظیمی از متخصصان این امر بودند که ما را در این مسیر مشاوره داده و راهنمایی کردند.

اهداف کلی طرح:
• نهادینه سازی فرهنگ نوع دوستی و ایثار در میان کودکان با تأسی از آموزه های دینی
• ایجاد علاقه به امدادگری و نیکوکاری در میان کودکان
• تقویت مهدهای کودک در جهت مقابله با حوادث و بلایای طبیعی به علت وجود آسیب پذیر ترین قشر در میان آنها
• تشویق و مشارکت اولیاء نونهالان جهت انجام فعالیت های عام المنفعه و امدادی
• آشنایی کودکان با جمعیت هلال احمر
• آشنایی کودکان با نکات ظریف امدادی و پیشگیرانه و موضوعات بشردوستانه
آئین نامه اجرایی و دستورالعمل تشکیل کانون
در راستای تدوین مسیر فرایند تشکیل کانون و ترسیم دقیق آن به منظور مشخص نمودن نحوه فعالیت کانون غنچه‌های هلال، آئین نامه اجرایی جامعی مطابق با واقعیات و منطبق با خصوصیات خاص کودکان و شرایط مهدهای کودک تهیه گردید. همچنین متن پیش نویس توافقنامه بین سازمان جوانان و بهزیستی نیز به جهت تسهیل درامر راه اندازی و تشکیل کانون ها تدوین شد. آیین نامه اجرایی و توافقنامه پس از بررسی در جلسات مختلف و اخذ نظرات نهایی مسئولین محترم سازمان بهزیستی تصویب شد.
ایده وجود یک نماد دختر به نام مهربان و یک نماد پسر به نام مدد توسط جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان ارایه گردید.
کلیه حقوق این سایت متعلق به جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت می باشد.©